onsdag den 27. november 2013

Tortellini Al Forno

En af retterne til mor og søn, alene hjemme.
Var meningen jeg bare ville koge disse tortellini og lave en sovs at pure eller lign og blande i, men siden mandens og min tur til Tyskland i starten af mrd, har jeg haft super meget lyst til at finde en opskrift der kom tæt på deres "Tortellini Al Forno".

Fandt en opskrift på nettet som overlod lidt til fantasien, og så måtte jeg ellers i gang med at se hvad jeg havde i skabene. 
Her er måden jeg lavede den på:

 Oksekød brunes i en gryde

Tortellini koges et par minutter i en gryde med saltet vand (jeg brugte tortellini bolognese, men tror denne ret ville være bedre med oste tortellini da der allerede er oksekød i retten).

 Gryden med oksekød tilsættes hakkede tomater, pure, hvidløgspulver, løgpulver, salt og peber. Det er så her, jeg vil gå ind og tilføje mere krydderi næste gang. Champignon er også et must at komme i, hvis man er til det.
 Vandet hældes fra tortellinien og de står og drypper af. 

 Fløde tilsættes sovsen og koges op, jeg kom ca 125ml i, men igen, det meste er efter smag og behag.

 Lidt af sovsen kommes i bunden af valgt tallerken, på den måde slipper man for at tortellinien klistre til bunden af tallerkenen.

 Tortellinien blandes med resten af sovsen og fordeles oven på tallerken.

 Drysses med valg af egen ost. Jeg brugte Tex Mex, men det gør jeg ikke næste gang. Evt. en gouda eller lign tror jeg ville være god. Skal siges det desværre også var rigeligt mængde ost jeg kom på, det skærer jeg lidt ned på næste gang.

Ind i ovnen i 5-7 min, til osten er smeltet men endnu ikke brun.

Værsgo serveres varm :)

Retten tager under 30 min at lave, og så smager den ganske udmærket.
Smagen denne gang var på en 3 ud af 5 stjerner, men med de rettelser jeg har nævnt kan den godt komme op på 4, og så håber jeg at jeg kan ramme kvaliteten af den jeg fik på restauranten. 
Desværre tror jeg det bliver svært, med mindre jeg finder den perfekte sovs og laver tortellinien selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...