søndag den 1. december 2013

Kreation 22# Julesok

Den sidste uges tid, har jeg været lidt kreativ med noget til hjemmet. Mere præcist til Silas.
Nu er det snart jul, og nu hvor han er blevet 3 år, så er det lettere for ham at forstå og sætte sig ind i julen og dets glæder.
Derfor besluttede jeg mig for, at sy en julesok til ham. Det skulle være en sok som Nissen ville flytte ind i, og bo der på Silas værelse hele december måned, fordi det er så koldt udenfor.
Som tak for det, får Silas en gave fra Nissen hver dag.
Da jeg læste kortet for Silas i går, kunne han ikke helt forstå det, han spiste bare det chokolade som Nissen havde givet med på forskud som tak.
Men her til morgen kom han ind i soveværelset, og det første han sagde var "Silas have gave nu". :)
Så måtte vi finde sokken frem og se hvad Nissen havde kommet i. Men det kommer længere nede.

Sokken tog mig ca 5 timer at sy, men det er også fordi, jeg har bygget  mere på den end hvad den skulle.
Den skulle se sådan her ud:

 Mønstret er fra Ingelises juleblad 2012

Her er min version.
Sokken har jeg syet af lækker rød velour. Hank, foer og fold i toppen er syet af blød hvid fleece.
Så har jeg applikeret vinduer og dør af bomuldslærred. Har brugt Vliesofix til at stryge på lærred og bagefter på sokken. Til sidst har jeg syet applikationerne fast på sokken med en smal zigzag-søm.
Heldigvis ligger Silas ikke mærke til småfejl, den er lidt skræv nogle steder. Forstod ikke lige syvejledningen til hvordan jeg syede foer i heller, så endte med at gøre det på min egen måde.
Men synes den blev meget flot, og regner med den skal bruges til jul mange år frem :)

 
 
 
 

Hvordan tog Silas så i mod sin første gave? Det kan du se på videoen herunder :)
I hvert fald er han ligesom sin mor, totalt chokoladeglad, så den var der selvfølgelig mest fokus på. Dog har han allerede sat nogle klistermærker i sit album.

Og lige lidt billeder:

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...