torsdag den 22. maj 2014

Madplan 20-21

Jeg tænkte at jeg ville begynde at ligge mere fokus på mine madplaner. Jeg kan dog se, at i er mange derude der nyder at gå ind på min side med madplaner og kigge, derfor vælger jeg for fremtiden hver torsdag, at lave en indlæg med næste uges madplan :)

Vi vælger altid at købe alt ind til en uge om fredagen (med mindre andet kommer i vejen, og laver derfor madplan om torsdagen). 
Det kræver lidt tilvænning at kunne holde sig til en madplan for en uge når den er fastlagt, men nu har vi kørt med det i et lille års tid, og efter et par måneder er det faktisk ikke så svært.
Vi er nu kommet frem til, at vi planlægger to nye retter om ugen, resten er nogle vi kender og som vi har i vores mappe med gode retter. 
Vores mappe er inddelt i kategorier som oksekød, kylling, svinekød, vegetar osv. Så vi sørger for at vi får meget varieret mad i løbet af en uge.
Vi kan dog se tendenser til, at vi en uge måske har 4 retter med oksekød, og en anden uge mere fokus på kylling. Det er ikke noget vi planlægger, det er bare det vi har lyst til. Og en madplan skal jo i bund og grund bestå af det man har lyst til!

Men her er så vores madplan fra imorgen og frem til torsdag i næste uge:



Søndag: Mexikansk pasta

Mandag: Pastafad med peberfrugt (ny)


Onsdag: Krydret oksetærte (ny)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...