torsdag den 23. juli 2015

Tortilla med tomatsalat

Titlen er lidt misvisende, denne ret indeholder nemlig ikke tortilla, men istedet kartofler og æg, derfor er det mere en bondeomelet. Men ikke destro mindre er det en god, let og anderledes ret.
Serveres med en smagfuld hjemmelavet tomatsalat.

Opskriften er herfra.
Retten er tilrettet vores smag herunder.

Tortilla med tomatsalat
2 pers.
Tid: 45 min

Ingredienser:
200 g skrubbede små kartofler
1⁄2 liter vand
1⁄2 tsk groft salt

25 g finthakkede soltørrede tomater
½ dl kogende vand
½ dl Karolines Køkken® Madlavningsfløde 8% - bør omrystes
4 æg
1⁄4 tsk groft salt
15 g smør

Tomatsalat
3 alm tomater i tern
3 fed finthakket hvidløg
Olivenolie
1⁄4 tsk havsalt
friskkværnet peber

Fremgangsmåde:
Kom kartoflerne i kogende vand tilsat salt og kog dem ved svag varme og under låg i ca. 15 min., til kartoflerne lige er møre. Hæld vandet fra.

Kom de soltørrede tomater i en stor skål og hæld kogende vand over. Lad tomaterne trække i ca. 2 min. Tilsæt fløde, æg og salt og pisk blandingen godt sammen.

Lad smørret blive gyldent i en pande (ca. 21 cm i diameter). Kom de hele, varme kartofler i panden og rist dem ved kraftig varme i ca. 2 min. - rør af og til. Hæld æggeblandingen over kartoflerne og bag tortillaen ved svag varme og under låg i 15-20 min.

Tomatsalat

Bland tomater og hvidløg med salt og peber, og rør olivenolie i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...