tirsdag den 16. februar 2016

Karrysuppe med nudler og kylling

Selvom man måske ikke er til karry, ligesom min mand, så er denne suppe mild og rigtig god.
Jeg har altid været fan af Karolines supper, synses de smager rigtigt godt, og denne er ingen undtagelse.
Opskriften er herfra.

Har lavet nogle få ændringer i opskriften herunder.
Fx valgte vi at komme alle grøntsager i først, så de bliver kogt godt møre, og komme kyllingen i til sidst, så den ikke bliver kogt helt "tør".

Karrysuppe med nudler og kylling 
Tid: 30 min
4 pers.

Ingredienser:
1 liter Karolines Køkken® mild Karrysuppe
2 dl vand
150 g kyllingeinderfileter i små tern
1 finthakkede zittauerløg 
Groft salt
Friskkværnet peber
Tørrede ægnudler - knækket i mindre stykker
3 forårsløg i skrå skiver 
1 peberfrugt i tern

Tilbehør:
Flutes

Fremgangsmåde:
Hæld karrysuppe og vand i en tykbundet gryde og bring suppen i kog under omrøring. Tilsæt peberfrugt, forårsløg, løg, salt og peber. 
Lad suppen koge ved jævn varme i ca. 15 min. - rør af og til. 
Tilsæt de knækkede nudler og kylling. 
Kog suppen i yderligere ca. 5 min. - til nudlerne er "løst op" og møre, men ikke bløde. 
Server varme flutes til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...