mandag den 24. september 2018

Måltidskasse: Vi tester "Kokkenes hverdagsmad"

Dette indlæg er ikke sponsoreret.
Man skal ikke sende mig et tilbud, et godt et, og regne med jeg IKKE bruger det, fordi det gør jeg!
Det gjorde "Kokkenes hverdagsmad". De tilbyder nemlig lige nu, at hvis man bestiller en måltidskasse hos dem, så får man den næste (op til samme værdi) helt gratis!
Det betyder 4 måltider mad uden beregning, JA TAK!
Det er ikke fordi boksen er mega dyr heller.
Vi fandt i den første boks ud af, at deres lille familieboks på 2 voksne 1 barn, var nok til vores familie på 2 voksne og 2 børn (3+7 år).
Der var RIGELIGT med salat og kartofler, og passende mængde kød.
Vi kom af med 500kr for 4 aftensmåltider, og så var der endda gnavegrønt til madpakkerne hele ugen i den også.
Det gode ved denne kasse er, at det meste er forberedt til dig, så det tager kun 30 min pr. måltid (nogle gange kun 15-20 min).
Dog erfarede vi, at vores kød om mandagen, skulle have op til 40 minutter i ovn, så man skal tage beregne ekstra tid for en sikkerheds skyld (alt efter ret).
Fx fik jeg suppe en dag, og det var super hurtigt, alt skulle blot varmes op.

En af de ting jeg ELSKER, er at der altid er to erstatningsretter, hvis en eller to at retterne ikke tiltaler dig.
Desuden kan man ændre på tilbehøret. Både Salaterne og om det skal være kartofler, ris, brød, pasta.. eller lign så kan man egentligt skabe sin egen ret.

Vi skulle lige vende os til, at det var nogle anderledes retter end vi plejer, det er lidt gammeldags retter nogle af dem (kartofler, kød, sovs og salat). Vi plejer at udforske lidt anderledes og mere udfordrende retter.
Men da det ikke er retter vi tit spiser, så er selv normale retter, nye for os...
Det er det der gør denne måltidskasse spændende.
Og så er den børnevenlig ;)

Herunder kommer en gennemgang af vores første kasse, så i kan se hvad den indeholder, og resultatet af hver af retterne.

 Kæmpe kasse, leveret til din dør hver mandag mellem 6-17
Vi modtog vores kl 9.

 Eksta gave, et spændende blad med gode ideer

Kassen er pakket godt med is omkring, for at holde varene kolde


Når du har bestilt din kasse online, får du en bekræftelse, og nogle dage før modtagelse, modtager du en menuplan på mail.
Denne kan du printe ud, så du har en oversigt over hvad der kommer i kassen, og alle retterne.
Der er små felter, så man kan krydre af når man får kassen, og tjekke at alt er der (og kan nå at få hjem hvis noget nu mangler).
De anbefaler også at hente deres app, der kan man også læse menuplanen, se fremtidige ordrer, samt bedømme ens måltid.

MANDAG:
Mandag stod den på Rosastegt kalvesteg med pebersauce og hjemmesyltede blommer.
Der er en ret vi skiftede ud med mandagens fiskeret (da manden herhjemme ikke spiser fisk).


 Alle tingene er pakket i bokse, med beskrivelse af hvad der er i, hvad dag det er til, hvordan det skal opbevares, og hvad holdbarheden er.

Det var denne ret, hvor steget tog noget længere tid end hvad planlagt er.
Dog kan det være fordi, at vi skulle have forsteget den nogle minutter mere på panden.
Men da stegen var forstegt, var det svært at bedømme hvor meget den skulle have, da vi nødigt ville gennemstege den. Den var i hvert fald mere end rosa ved modtagelse.


Silas var til Taekwondo mandag, og kunne derfor ikke nå at spise med.
Så dette var kun til Thomas, Lucas og jeg.


Der er RIGELIGT med kartofler. Nok til 3 voksne
Kartoflerne var forkogte, stegen forstegt og sovsen også lavet så den blot skulle varmes.
Desuden var der færdigt lavede syltede blommer og salsa til.

 Som i kan se på tallerkenen, glemte vi alt om de syltede blommer og salsaen til retten.
Da der var så meget andet tilbehør :D

 Vi fandt blommerne frem fra køleskabet, og så fik Lucas ellers lov til at kværne, og det gjorde han. Han spiste det som slik. Det var også krydret med kanel, og det elsker han ;)

Retten var super god. Tomaterne var det eneste der trak ned, tomaterne var kæmpe store (luksusproblem), men det var manden ikke så vild med, og Lucas ville heller ikke spise dem.
Jeg synes dog de smagte udmærket.
Dog smagte Lucas på det smeltede mozzarella oven på tomaterne, og før vi vidste af det, spiste han osten fra alle resten tomater, dyppet i sovsen. Det var et hit :D

Kartoflerne var lækre krydrede, og pebersovsen var også rigtigt god.

Tirsdag:
Tirsdag stod på Hakkebøf fra Himmerland med bløde løg og sauce

 Bøfferne var formet og krydret.
Løgene var også forstegt og sovsen lavet, så det skulle blot varmes.

Posen med salat var ENORM, salat nok til 3 måltider til 2 personer.
Vi valgte at købe en broccoli til, da ungerne elsker det, og tænkte at dette ville komplimenterer denne ret godt.

Salaten var lidt en blandet oplevelse, vi kunne godt have undværet rucola, det smager simpelthen bare ikke godt, synes vi. Jeg var spændt på mormor dressingen, men ingen af os synes det var et hit.. æv altså.
Ud over det, så smagte kartoflerne super, det samme gjorde bøffen og de bløde løg.

Onsdag:
Onsdag stod på Hjemmelavet blomkålssuppe med kylling

Endnu en god ting ved Kokkenes hverdagsmad er, at man kan ændre i portions størrelserne til de forskellige dage (og dermed også prisen).

Så dette blev til en singleret til mig, til når jeg kom hjem fra en af de lange 12 timers vagter,

 Peberfrugt og agurk brugte jeg ikke, men brugte vi istedet til ungernes madpakker.

Suppen skulle blot varmes, og kyllingen i til sidst og varmes med.
Brødet skulle varmes 8 min i ovn, og forårsløg skæres og drysses på.
Færdigt på 20 min.

Der var masser af forårsløg, så det har jeg også brugt til mine middags ramenretter efterfølgende.

Min vurdering. Mega lækker!
Dejligt cremet og med masser af smag.
Ærgerligt ungerne ikke også fik smagt den :)

Torsdag:
Torsdag stod på One pot pasta med tortellini og bacon i cremet tomatsauce hertil parmesan


Tomatovsen var lavet og skulle blot blandes i, bacon var forstegt, og parmesan skåret i flager. 
Squashen skulle lavet til stegte squashskiver, men da der var nok grøntsager i retten, valgte vi at bruge den i en ratatouille- ret dagen efter

 Alt kommes i en gryde efter grøntsagerne er skåret ud.

 Tilsættes vand.

 Denne ret er så let, at selv Lucas kan være med, og han ELSKER at lave mad.

Vi nød alle denne ret (dog ikke Lucas, da han slet ikke er til pasta for tiden, ærgerligt nok).
Der blev spist rup og stup, mega lækkert.
Tomatsovsen var perfekt krydret og med meget kraftig smag!

Alt i alt en stor og positiv oplevelse.
Vi har valgt fremover at få kassen hver 3. uge, så vi føler vi får nyt og lækkert engang imellem, men ikke bliver "kvalt" i nye retter for ofte.
Derfor vil jeg stadig kører med 1-2 selvfundne nye retter i de andre uger. Som jeg også vil skrive opskrifter på her på bloggen.
Retterne fra kassen her, kan jeg af gode grunde ikke skrive en opskrift på ;)

Kunne i være interesseret i at prøve kassen, kan i finde den HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...