tirsdag den 30. april 2019

Forår og varme

Ligesom sidste år, er varmen kommet til Danmark, tidligt og hårdt.
Tørken er slået til, men jeg krydser fingre for at den ikke bliver så hård som sidste år.
Nok er sol og varme skønt, men hvis det er på bekostning af at naturen langsomt visner, det grønne bliver gult, græsset kradser istedet for at kilde, ja, så er varmen gået lidt for langt.
Lige nu er der de flotteste mælkebøtter på en grøn græsplæne lige uden foran mit vindue, så føles det som rigtig forår/sommer.
Vi har også nydt det gode vejr herhjemme, især i påsken, hvor vi alle  havde flere fridag sammen.
Endnu engang sørgede vi for ikke at have for mange planer ude fra hjemmet, så vi kunne nyde tilværelsen sammen uden stress og jag.
Et frisk pust i en normal travl hverdag.

April har budt på mange ting. Dog er mange af dem små hverdagsting, men det er også dem jeg sætter allermest pris på.
Kvalitetstiden, den tid, hvor man føler nærvær og den gør en forskel.



Jeg har lagt meget fokus på lærrig kvalitetstid. At alt ikke går ud i Ipad spil eller film på fjernsynet. (på trods af, at dette også har været på skemaet).

*Kommende tekst er ikke betalt reklame, men min egen mening*

Osmo serien er en favorit herhjemme.
Den er sjov og lærerig, og selvom jeg bruger den som lektier til den store, så ser han det ikke helt som lektier.
Vi har efterhånden en del fra serien, og Silas ønsker sig to mere som han kan lege med.
Det gode ved "words"-spillet er, at man selv kan tage billederne rundt omkring i huset, og tilføje teksten (så man kan lave ordrene på dansk).
Men også en god måde at lære det engelske sprog.

Ud over det, har vi fået gang i Maneno igen, de har udviklet sig meget den seneste tid, og Silas har genvundet sin interesse for at få dragen til at vokse, i takt med de bøger han får læst.
Samtidig med, har jeg fået installeret en forælderapp tilhørende Maneno, så kan jeg følge med i hvad han læser, og kan belønne ham for det. Super smart!

Ikke kun Silas kan være med i ovenstående.
Lucas elsker at lege med formerne fra Osmo (Tangram), ligesom de lette regnestykker i "Numbers" også er noget han kan være med i.
Maneno tilbyder også lydbøger, så der kan Lucas og Silas være med, selvom der måske er nogle bøger der er lidt for svære at læse selv.

Lucas er også medlem af Tucanbox.
En månedlig box fyldt med nye kreative aktiviteter hver måned.
For hver box man modtaget, opsamler man point, som man kan indløse til små gaver af eget valg.
Lucas har allerede modtaget 3 gaver.
Boblepostolen her ovenfor, madpakke + drikkedunk samt en yoyo.
Det er et stort hit, og Lucas har ofte svært ved at gemme aktiviteterne over måneden, men vil istedet lave dem alle på en dag :)

Slushice maskinen kom frem.. nåeh ja, minder mig om, at vi skal have købt nyt saft den til ;)
Den er også et stort hit, dog svært at lave, hvis det er for varmt, da maskinen da har svært ved at følge med. Men lækkert det er det!

Vi har også besøgt Legoland for første gang i år.. faktisk besøgte vi Legoland 2 gange i april, og skal afsted næste weekend igen.
Når man har sæsonpas og parkeringspas, er det nemlig nærmest gratis at komme derind, bare man sørger for at spise mad hjemmefra, eller tage snacks med.
Det er en god måde at få ungernes krudt fyret af, hvis de bliver for indebrændte derhjemme.
Og det er om at nyde det, når højsæsonen kommer, er der så mange mennesker, at det at stå i lang kø kan ødelægge en dag i Legoland, især når man har mindre børn.

I påsken var der æggejagt i Legoland, som var gratis for dem med sæsonpas.
Så da vi kom derind, fik begge unger en kurv, hvor de så skulle rundt og finde påskeæg i parken, derefter kunne de indløse deres æg til en præmie fyldt med lækkerier.
Vi endte med kun at være i parken et par timer, og prøve en 3-4 ting ud over æggejagten, men det var bare hyggeligt, og vejret var skønt. Der var mange mennesker derinde, så var skønt bare at have fokus på at prøve de ting der ikke var lange køer ved.

Vi fik også lavet masser af påskepynt, jeg elsker at være kreativ med ungerne, og at se det de har lavet hænge rundt i huset, det er utroligt livsbekræftende, og skaber liv i huset.
Også selvom vi må tage og pakke ned efter sæson, eller ender det med at blive rodet istedet :)

Yngstemanden blev også 4 år.... ja.. 4 år.. hvad sker der lige for det???
Han har da lige været en lille baby!!
Men det er han altså blevet, og sikke en udvikling han har været igennem det sidste år.
Ud over at han sover meget bedre om natten, hans udbrud er blevet meget mindre, han er til at tale med og har smidt bleen, så er han er klog, har en god hukommelse og livs gejst over alt andet.
Og så er han jordens mest kærlige dreng, der giver krammer og mindst 5 gange om dagen, nok skal fortælle dig at han "elsker dig!" <3
Mor elsker også dig skat!

Trampolinen er også kommet op.
Nok den aktivitet i haven, som ungerne bruger allermest tid på når de er ude.
Desværre er den mørnet lidt over vinteren, så der skal lige syes nye holdestropper i sikkerhedsnettet, men så må mor jo bare lige have gravet symaskinen frem igen :)

Påskeharen havde også været på besøg i påsken, og den havde gemt æg rundt i hele huset!
Det er første gang ungerne måtte rundt og lede efter mere end et æg, og det synes de var ret sjovt, også selvom de måtte have lidt hjælp.

P.S. De har stadig ikke spist alt deres chokolade :p


Nogle dage blev varmen ret hård, så blev vandslangen fundet frem, og så blev legetøjet spulet, og ligeså gjorde ungerne.. det er en af de øjeblikke vi virkeligt har det sjovt, og ungerne bare får lov at slå sig løs.

April har i det hele taget været en måned, som har stået i familiens tegn. 

Men også den måned hvor der skete det jeg aldrig havde tudet håbe på, nemlig at mine smerter er i bedring.
Ja, det er ikke engang løgn. Fra at tage smertestillende flere gange om dagen, kan jeg nu have op til flere dage uden.
Jeg har stadig ømhed, og dage hvor det bliver for meget, men i det store hele, er smerterne slet ikke som før.
Jeg jubler indeni.
Det ikke at have så mange smerter, giver overskud amok! Hvor jeg før var i en osteklokke, føler jeg, at jeg kan være til stede, og være den mor som har gemt sig de sidste 3 år.
Jeg krydser fingre for den gode fremgang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...