fredag den 24. august 2012

Silas' nye ord

Yeees, den knægt har udvidet sit ordforråd på meget få ord med TO ord mere!
Nu siger han "av av" når han slår sig, samt jeg tør vædde min højre arm på, at jeg jeg hentede ham i dagpleje i dag, der pegede han på sin barnevogn og sagde "Baaarnevagn". Meget korrekt udtalt, med den sødeste lille stemme, hihi.

Glæder mig til at høre hvordan han lyder når han rigtigt begynder at snakke, han må kunne charmere alle mennesker omkring ham (selvom han gør det nok med hans store øjne).

I dag hentede jeg Silas fra dagpleje, da Thomas kom sent hjem fra arbejde.
Straks vi kom hjem, løb Silas hen og åbnede køleskabet som altid, og denne gang var det pålægchokoladen han fik fat i, og jeg tør også vædde på, at han udtale ordet "palæg" som i pålæg. Han gjorde det nemlig to gange mere i dag.

Er så stolt!

Men ikke nok med det.
Vi havde nogle lækre "Pink lady" æbler liggende. De er bare så dejligt søde i smagen, så sådan en tog jeg lige en bid af, og Silas så hvordan jeg bare tog en bid, og så ville han også smage. Før jeg fik set mig om, så havde han flået æblet ud af hånden på mig, også sad han ellers der og tyggede godt på det. Spiste det som om det havde været dig og mig, med skræl og det hele. Havde jeg ikke stoppet ham, havde han spist hele kernehuset også. Så jeg gav ham et æble mere som han spiste halvdelen af. Så det var lige 1½ æble.. yay :)

 
 

Her til aften gik turen over til naboerne for første gang. Dem der havde hjulpet os med at ligge terasse.
Så vi betalte for pizza, og så sad vi ellers og hyggede os helt vildt til Silas skulle hjem og putte.

Silas hyggede sig også godt. De havde gemt noget legetøj fra da deres store søn var lille, og Silas elskede at rode med klodserne, en lille vogn og en skøn barnestol. Og så var hundelegetøjet også et hit til sidst.. nåeh ja, og en fluesmækker som han syntes han kunne bruge til at feje gulv med.
Som altid, var Silas hurtig til at acceptere dem, og ville op og sidde og lege med dem. 
Dejligt med en dreng der stoler sådan på andre mennesker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...