lørdag den 25. august 2012

Ude i naturen

Det var hvad vi var i dag.. i ca 1 time :)

Har simpelthen været noget møgregnvejr. Og når manden ikke har fået hverken sønnens regntøj eller gummistøvler med hjem, så må jeg løbe hjem med Silas under armen når det begynder at regne.

Jeg hader selv regnvejr. Med mindre det er støvregn mens der er 25 grader udenfor... Det er deeeejligt :)

Men vi nåede en tur ned i skoven, hvor vi tog en lidt anden vej end normalt. Ville nemlig gerne undgå den store græsplæne han elsker at vade på for at komme op til en anden legeplads. Græsset er pænt vådt i dag nemlig.
Det endte med at vi kom hjem af en bagvej, og opdagede endnu en lille legeplads få blokke herfra. 
Der var både vipper og en lille rutschebane, og fik leget der en del før det begyndte at regne, og så var jeg ellers løbet med ham under armen.

Thomas har skullet køre hele vejen til Odense i dag for at arbejde, så der røg lige 5 timers weekendkvalitetstid. Men det halede vi lidt ind på da han kom hjem, med indkøb, lækker mad og lidt leg.

Silas er begyndt at pylre en del. Han har fundet sådan en ny tudelyd. Sådan en de fyrer af nede ved købmanden når der er noget de vil have og ikke får det.
Sådan en meget falsk, krokodilletåre en. Vi er heldigvis enige om herhjemme, at sådan en opførsel bliver ignoreret eller fejet væk. Ofte hjælper det at skifte emne og snakke om noget andet.

Men man skal passe på at man ikke ender med at afvise alt hvad Silas vil. Kan selv mærke, at Silas går efter mange ting han VED han ikke må. Så til sidst sagde jeg til Thomas, at nu måtte vise ham noget han GERNE måtte, vise ham i den rigtige retning. Så han tog ham med ind i stuen og legede lidt med ham.

Det er ved at være en lidt svær periode, hvor man skal se sig selv lidt udefra. Hvad man siger og gør over for Silas. Han opfanger alt, og nogle ting kan blive så meget rutiner, at det bliver en dårlig vane. 
Bare det at sige nej, osv. Tager mig selv i flere gange, at ville ønske jeg kunne sige ja. Også derfor jeg valgte at gå den vej, at vise Silas hvad han måtte i stedet.

Ud over det så leger han totalt meget med sproget i dag.
Han valgte selv at løbe ud på badeværelset, trække taburetten ud og børste sine tænder.. 3 gange i dag :)
Han tog tandbørsten og peger på vandhanen for at jeg skal tænde den, så skyller han tandbørsten under vandet, og skal lige have tandpasta på.
Han gav mig tuben med børnetandpasta, og så sagde han "Den der, op!" Yay.. så stolt :)
Så han fik tandpasta på, også skulle den lige skylles en gang mere under hanen før den kom i munden.

Hans "Hov" er også kommet stærkt tilbage i dag, og "Traktor" bliver udtalt mere og mere korret med T og en spinkelt r.

Men her er lidt billeder fra vores gåtur i dag.
 
 
 
 
 
 
 
Her Siger han "Oh ho" hihi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...