lørdag den 16. marts 2013

ovnbagte pølser m. kartoffelbåde og tomater

Jeg elsker pølsemix. Dog ikke hvis de er smattet ind i karryketchup, så pommes fritterne bliver totalt slatne. Det gjorde de nemlig sidste ved den lokale pølsemand.

Så nu har vi fundet en opskrift så vi kan lave det selv herhjemme.
En lidt sundere en af slagsene (uden at være for sund) :)

Reelt set, ville jeg have brugt friske kartofler til dette. Men da vi lå inde med en lille sjat frosne kartoffelbåde, så brugte jeg dem i stedet.
Ellers fulgte jeg opskriften til punkt og prikke. Ovntiden skulle dog skæres ned, i og med at det var frosne kartoffelbåde, de skal nemlig kun have 35 min i ovn, og stedet for en time som de rå kartofler skal have.

Til sidst ved servering, klippede jeg lige purløg over retten som anbefalet, for at give retten lidt friskhed.
Efter jeg havde taget billeder, kom jeg også lige en sjat ketchup på :)

Manden savnede en omgang sennep ved, men både Silas og jeg synes det smagte ganske udemærket.
I sær mor her gjorde :)

Så jeg giver den 4 ud af 5 stjerner :)

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...