fredag den 31. maj 2013

Aarstiderne frugt/grøntkasser

Opdatering: Har modtaget en mail tilbage fra dem efter blot en lille time. De kreditere både mine kartofler og mine løg da de var lige i underkanten af størrelsen.
Super service og svartid!

----------------------------------------------

Nu skal vi prøve noget nyt herhjemme.
Synes ikke vi er så gode til at spise grønt herhjemme, vi spiser da lidt i maden, men vi kunne blive meget bedre.

Ud over det, så kunne det være sjovt at prøve grøntsager eller frugter man ikke liiiige ved hvordan smager, eller har prøvet før. Så nu skal det her altså prøves.

Aarstiderne er en hjemmeside hvor man kan bestille kasser det passer lige til dine behov.
Om du så er en stor eller en lille familie, om du er til grønt, frugt eller begge dele. Om du vil have mad hjem til opskrifter til flere dage i ugen (alt med i kasserne fra kød til grøntsager og kolonial).

Jeg valgte at ligge ud med en lille grøntkasse til 179 kr.
Skal siges at alle deres produkter er økologiske, derfor virker priserne ret dyre. Men efter at have regnet efter, er priserne meget passende på, hvad man ellers ville betale nede i supermarkedet. 

Jeg modtog min første kasse her til morgen, og der lå en lille seddel i at der var byttet en vare ud med noget andet (fair nok hvis kvaliteten ikke var i orden). 
Men det viste sig, at der var 5 ting der var blevet erstattet. 

Vi lavede madplan i går aftes, da vi ville handle ind et par dage før tid. Kvickly har nemlig 15% på ALT i dag, så der kunne vi spare penge.

Pga ændringerne i kasserne med grønt, måtte vi da ændre noget af planen, og tilføje nogle andre retter.
Men gør ikke voldsomt meget, fandt nogle lækre nogle, tjek næste uges madplan :)

Grøntsagerne kom i en flot trækasse (som man giver 40 kr for første gang som depositum), de er meget dyre sådan nogle, ved jeg fra at arbejde i forretning. Så den skal vi stille ud hver fredag så de kan bytte den ud med den nye.

Her er hvad jeg modtog i min kasse her til morgen:

 Kassen var lukket med posen over

 Alt indholdet: 
- Avocado formodnet Mexico (2 stk)
- Chili DK Danmark (1 stk)
- Aubergine Productos Ecologicos Del Sur (1 stk)
- Salat Little Gem Billeslund A/S (også kaldet hjertesalat, 1 stk)
- Squash 150-200 gram Agro Organics S.L (2 stk, dog kun 115 gram stykket)
- Cherrytomater på gren Productos Ecologicos Del Sur (1 pakke)
- Løg Ægypten (har ikke lige talt dem)
- Frisk hvidløg m top Huertas Bajas C (1 stk)
- Citron Al-Arbuli S.C.A.(1 stk)
- Nye udenlandske kartofler 400g Italien (det eneste jeg har skrevet og fået krediteret, da de ikke var så kønne).
- 2 røde peberfrugter (erstatningsvarer)
- 1 pak choy (erstatningsvarer)

De ting jeg havde regnet med at modtage var:
- Grønne bønner 250 gram GREEN FOOD IMPORT-EXPORT, S.L
- Spinat 150 gram Tyskland
- Rødløg
- Portabello
- Artiskokker

Men er erstattet med 2 peberfrugter, pak choy, 1 avocado og en squash. (har dog skrevet ind omkring størrelsen på squashene som jeg synes var lige små nok).

Alt andet end kartoflerne var i super flot kvalitet, og glæder mig til at smage om økologisk smager så meget bedre end ikke-økologiske. Fx tomaterne :)

 
 
Dog har jeg valgt at ændre min bestilling til en der er en lille smule dyrere. En kasse der hedder Mixkassen og koster 213. Der får jeg også frugt med i, (frugt er ved at blive MEGET dyrt i butikkerne, og det er ikke engang økologisk. Fx koster et æble 2,5kr pr stk.)
Når jeg køber tilbud er frugten enten meget begrænset, eller meget dårlig kvalitet.
Så nu håber jeg der i denne kasse er frugt nok til en uge, så vi slipper for at tænke kvalitet, tilbud eller sundhed da det hele er økologisk. Så glæder mig til næste fredag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...