tirsdag den 25. juni 2013

Silas' første tur i Legoland

I onsdags gik turen til Legoland. Min mor og lillesøster var stadig i Danmark, så der skulle vi lige ind sammen :)
Det var ikke kun Silas' første tur i Legoland men også min lillesøsters. Faktisk havde hun aldrig været i en forlystelsespark før, så det var vi meget spændte på.

Sidste år gik det ikke så godt for Silas. Der var vi i Djurs sommerland. Han turde ikke prøve en eneste ting, og skreg så snart vi satte os op i en forlystelse. Selv toget der kørte rundt i parken skreg han over.
Det betød, at vi var meget bekymret for, hvordan han mon ville tage det denne gang.

Da vi skulle prøve et  minitog, prøvede jeg at tage ham med mig, men han reagerede ligesom sidst. Skreg og ville SLET ikke kendes ved det. Så jeg måtte tage ham tilbage og sande, at det nok var det samme som sidst.
Men så ville min mor lige prøve, så hun tog ham med og prøvede at lokke ham med, men han skubbede sig straks væk og kaldte på "MOOOOR!"
Han ville nemlig IKKE have en tur med mormor, men han ville have en tur med mor. Pludseligt var det ok for ham at komme op og sidde i toget med mig.
Da den satte i gang klamrede ham sig til mig, og det på over halvdelen af turen, men derefter slappede han mere af.

Det var kun den spæde begyndelse.

Den næste var minetoget, og den tog han super pænt trods larm og rabalder fra højtalere inde i tunnelerne.

Ellers fik vi prøvet det store hejsetårn, hvor man kan se over hele parken, toget der kørte rundt i hele parken, minitoget over dubloland, sejlbådene i piratland,  brandbilerne (2 GANGE),  dublo flyverne (3 GANGE) og safaribilerne (4 GANGE). Yes, han fik smag for det til sidst.

Vi havde slet ikke tid til at lege på legepladserne eller ligende. Alt skulle bare prøves, og han blev mere og mere modig, og fik mere og mere smag for det, og at det slet ikke var farligt.

Min lillesøster var lige så modig, og turde prøve selv de farligste ting. Selv den nye rutsjebane var hun vild med. Den eneste hun ikke brød sig om var robotarmene, den var lidt ubehagelig.

Så trods øs regnvejr hver 30. min, så nød vi dagen i fulde drag.

Mine smerter er også blevet meget bedre, så for første gang i 1½ år, har jeg mærket almindelig menneskelig smerter i fødderne efter at have gået for meget :)
Mit bækken/lænd plejer at stå af først :)

Her er lidt billeder fra den gode dag.

 
 
 Tur i første forlystelse med mor (mig i den hvide t-shirt)

 Prinsessen havde desværre for travlt til at kunne tale med Silas, han sagde ellers "Sesse, sesse" og pegede på hende.

 Silas har helt selv bygget kæmpe legotårn i mens mor og moster Lea prøvede dragen

 Farmand leger med pingviner

 
 Mormor og Lea kigger med

 Silas og far hygger

 Så skal brandbilerne prøves for anden gang

 FART PÅ!

 Sikke der pumpes og sprøjtes

 
 Far har det pænt hårdt :)

 Tilbage igen

 Far er udmattet :)

 Lea og mormor prøver en tur sammen

 Silas er ligeglad med regnvejret, bare han kan få lov at prøve forlystelser :)

 Spiser en figenstang

 Toget i dubloland er et hit

 
 Det var dubloflyverne også

 
 
 Det høje tårn var også spændende, og man kunne se over hele parken

 Safaribilerne var det største hit. Efter 5 gange ville han stadig prøve igen, men så lukkede forlystelserne desværre

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...