tirsdag den 13. august 2013

Kyllingespyd med nudler og sprøde bønner

Jeg  havde aldrig set dagen, hvor manden synes grønsagerne var det bedste på tallerkenen. Det ikke ment sådan at resten smagte helt vildt dårligt, han synes bare bønnerne var super gode.

Retten her tager under 30 min at lave. 
Vi lavede vores egne kyllingespyd med marinade, som vi da stegte på panden. Så kogte vi nudler, tilsatte kærgårdens nye krydder/hvidløgssmør så de ikke blev så tørre at spise alene.

Bønnerne blev dampet i en gryde med lidt vand, olie, havsalt og rå løg i små skiver.

Denne ret er pænt sund (hvis man ser bort fra smørret i nudlerne og olien ved bønnerne), men sund mad har også en tendens til at fylde mindre, og være lidt mere kedelig. 
Dog synes jeg ikke denne var så slem igen. Kyllingespydene smagte udmærket (manden brød sig ikke om dem), nudlerne var fine, men kunne godt trænge til mere smag. Bønnerne brød jeg mig ikke om, men manden ryddede tallerkenen.

Så der er lidt delte meninger om denne ret, men må ty til at give den 3 ud af 5 stjerner, da jeg spiste mig mæt, og det er et sundt og hurtigt måltid.

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...