tirsdag den 29. oktober 2013

Flamberet skinkemignon med svampe og broccoli

Denne ret lavede jeg sammen med en veninde, da jeg var på besøg ved hende.

Den indeholdte en masse som min mand ikke er fan af. Champignons, broccoli og svinemørbrad (Som vi brugte) samt kartofler med skræl.
Så er glad for at jeg kunne nyde denne ret, sammen med en veninde som synes den var lige så god!

Den tager ikke voldsomt langt tid at lave, det der tog længst tid, var kartoflerne som vi lavede i ovn. Man kan selv serverer det til man vil, fx ris eller pasta. Men selv synes jeg kartoflerne var super gode til.

Vi brugte som sagt svinemørbrad, og den endte med at blive super mør og lækker. Vi sprang over flambering med whisky, ellers havde vi nok sat ild til hendes køkken :/

Man skal sørge for at sovsen bliver tyk nok, det ændre også på udseendet, som ellers kunne være knap så godt for øjnene. 

Broccolien fik en god omgang kogning, så var den ellers klar til at blive spist.

Jeg vil give denne ret 4,5 ud af 5 stjerner, simpelthen fordi jeg elsker champignons på den her måde :)
Så måske det bliver en ret jeg laver, når manden skal arbejde lidt sent :)

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...