torsdag den 17. oktober 2013

Kartoffeltærte med skinke

En let ret der tager lige under 1 time at lave, det meste af tiden er bagetid.
Man laver sin egen tærtedej af hvedemel, grahamsmel og smør. bager den i ovnen i tærteformen i ca 15 min. Derefter laver man fyld af skinke, forkogte kartofler, krydderier og æg,  fylder det i, ost ovenpå, og giver det ca 30 min i ovn.
Den skal lige hvile en 10 min efter man har taget den ud, og så er den ellers klar til at blive spist.

Det var en stor katastrofe for mig at lave denne tærte. Kartoflerne kogte over flere gange, der er nemlig mange ting man har i gang. Imens man har tærtedej på hænderne, så er det nemlig lidt svært at løfte låget når det er lige ved at koge over. Så anbefaler at man koger kartoflerne først, og laver alt andet bagefter, eller så skal man være heldig at have en gryde hvor det ikke koger over. Synes ikke det har kogt så meget over før, men det gjorde det desværre denne gang.
Jeg kom også tærten i en silikoneform. DUMT! Når man bruger flydende ingredienser. Da jeg skulle løfte den ind i ovn, tiltede vægten formen til den ene side, og halvdelen af æggefyldet røg på gulvet. (heldigvis havde jeg lavet nok af det).

Tærten synes jeg blev meget pæn, og det smagte også ganske udmærket. Selv Silas sad og stikkede i den, men mest for at finde de små skinkestykker :)

Jeg vil give denne opskrift 3 ud af 4 stjerner, tærtedejen var lidt kedelig, og det er en ret der tager lidt tid af at lave.

Opskriften finder du HER

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...