mandag den 14. oktober 2013

Klatkager

For en uges tid siden, fik Silas og jeg risengrød mens manden arbejdede sent.
Silas spiser som en hest når det kommer til risengrød, så jeg lavede en kæmpe potion nok til 4 voksne. Var meningen at jeg ville lave ris a la mande af det (har aldrig lavet det før, og skal øve mig før jul, er vidst på tide jeg lærer det) :)
Men i stedet tænkte jeg, at jeg ville prøve at lave klatkager af det, det kan Silas nemlig have med i madpakken. 

Jeg biksede det sammen på 20 min før jeg hentede Silas i børnehave, og satte det i køleskabet. Da Silas så var puttet, fandt jeg stegepanden frem og gik i gang med at stege dem.

Det gik ikke helt så godt til at starte med, kagerne hang fast på panden, og gik i stykker når jeg prøvede at vende dem. Troede det ville blive et totalt flob. Men efter 2 ture på panden, hang de pludselig ikke fast længere (havde fedtstof på til at starte med).
Tror bare det er den typisk køkkencurse, hvor de første pandekager aldrig bliver gode.

De endte i hvert fald med at blive pænere og pænere, og snart pæne nok til at kunne spises.

Silas fik 2 stk med i madpakken dagen efter, og var væk da jeg hentede ham :)

Ud over det, spiste han næsten resten af tallerkenen da han kom hjem, det endte med at være hans aftensmad :) Så det var i hvert fald et hit for ham.
Fik ikke selv smagt dem, var ikke rigtigt i humør til det.

Men fra Silas at dømme ligger den på en 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...