tirsdag den 22. oktober 2013

Pork Chops and Scalloped Potatoes

Her er en anderledes version af flødekartofler.
Simpelthen kartofler i skiver, kogt i ovnfast fad, med en sovs af smør, mel og kyllingebouillon hældt over.
Koteletter kommes ovenpå efter en hurtig tur på panden, og krydret godt med salt, peber og masser af paprika (også på kartoflerne).
Da jeg kun lavede mad til en pers. Var det fint med 30 min i ovn med sølvpapir på, og 15-20 min uden. Laver man større potion, så giver man self. bare lidt mere.

Jeg synes denne ret var rigtigt god. Lavede den kun til mig selv og Silas, da manden arbejdede sent den dag.
Det jeg dog var mest overrasket over, var smagen af kartoflerne. Havde regnet med en kedeligt, lidt vandet smag. Men de smagte af SÅÅÅ meget, og smagte super godt! Ærgerligt kødet ikke levede op til det, dog var det meget mere saftig efter at have været i ovn, end hvis man stegte den helt færdig på panden.

Jeg vil dog gemme denne opskrift pga kartoflerne, så kan man altid servere andet kød til hvis man har lyst.

Jeg vil give denne ret 4 ud af 5 stjerner

Der er ca 300 kcal pr. potion af denne ret, men det er alt efter hvad kød man servere til. Så en ret der ikke er for fed, og servere man en god salat til, bliver den bare endnu bedre :)

Opskriften finder du HER

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...