tirsdag den 7. januar 2014

Det er hårdt at være studerende

Tænkt engang jeg skulle føle det sådan efter blot to dage.
Men det er jo også typisk, at lige som man starter uddannelse, så ramler det hele.

Jeg er jo begyndt på et online seminar ved navn HGS, 12 ugers intens læsning og selvstudie, med et par seminar i ugen. Det første i morgen.

Jeg glædede mig MEGET til at komme i gang, og havde planlagt jeg skulle i gang så snart bassen var sendt i BH og manden på arbejde.
Hvad er chancen så for, at jeg søndag aften møder DETTE syn i soveværelset:

 Bag nogle tasker vi havde stående fandt jeg dette.

 Skræk og jag for igennem mig. Tanker som; "Er dette skimmelsvamp?", "Jamen for satan, så sent som i weekenden sov Silas middagssøvn herinde bag lukket dør", "Jeg har lagt syg herinde og sovet, også med lukket dør konstant i næsten 24 timer i weekenden" og "Har vi taget skade?".

Vi skrev straks en mail til viceværten som så troppede op mandag formiddag kl 11.
Skal siges jeg knap havde fået 4 timers søvn den nat, måtte sov i sofaen af frygt for at tage skade.
Silas var jeg inde ved 6 gange da han konstant vågnede. Så lå og sov da viceværten bankede på.
Dog fik jeg snøvlet en morgenkåbe på lukket ham ind, så er jeg ret ligeglad med for meget lort jeg lignede, det her problem skulle fixxes!
Det viste sig at der er byggesjusk i de fleste af rækkehusene her i området. Husene ligger også oven på en mose, og da grundvandet er meget højt lige nu, har det resulteret i at vand er trukket op og ind i væggen. Der var også en ødelagt fuge udenfor som vandet var trængt ind igennem.
Så nu har vi en affugter til at køre i soveværelset i dagtimerne, tappeten er revet væk hvor det var værst, svamp fjernet og støvsuget. Så mangler vi at få fugen fixet, og forhåbentligt et svar på om det var det, eller om der skjuler sig flere hemmeligheder i vores hus :/

Det blev ret sent før jeg kom i gang med at studere den dag.
Silas skulle også til gymnastik, og så skulle vi hjem og spise, og Silas skulle puttes.
Selv putning er en kamp lige nu, over 1 time tager det før han overgiver sig, faktisk tæt på to. Kommer løbende fra sengen, har ondt i fingeren, dynen er for varm, han skal have noget at drikke, maven gør ondt, han kan ikke sove, han vil have et kys.. listen er uendelig!

Så meget for tid til at læse!

Nå.. jamen, så havde jeg da bare tid i dag, tænkte jeg, så måtte jeg hale op på det jeg manglede.
næh nej!
Affugteren havde gjort det så tørt i soveværelset at det var svært at sove, manden havde jeg smidt i sofaen pga snorken, og Silas vækkede os begge frem til kl 2. Jeg NÆGTER at have Silas sovende i soveværelset før der er meldt grønt lys igen.
Lige som jeg var ved at falde i søvn, komme katten selvfølgelig og skal ind eller ud. Tror klokken nærmede sig 3 eller mere før jeg endelig faldt i søvn. Og derefter vågnede to gange pga tørhed i halsen.
Så op, smørre madpakke, kysse farvel og ind og sove.
Op kl 11 igen, spise morgenmad, læse, og ud af døren kl 14 for at tage til bassintræning. 3 uger siden sidst, og MEGET tiltrængt.
Hente Silas, ned og handle og sende pakker, hjem, lave mad, spise, putte Silas, tager 2 timer igen.
Denne gang stod farmand for det meste af putningen, trods han har haft knaldende hovedpine hele dagen.
Har ENDELIGT indhentet det manglende, men ville gerne have mere tid til at lave nogle af de opgaver man selv måtte lave hvis man havde lyst. Mit hoved kan bare ikke mere lige nu.
Oprydning har været minimalt, så står kæmpe kurv med vasketøj der skal ligges sammen.

Jeg HÅBER på en god nat, så jeg kan starte læsning i morgen fra kl 8, der skal jeg nemlig have mit første seminar, og vil gerne være velforberedt.
Så Silas.. soooooov goooodt :)

Men trods det, så er det nu godt at have noget til at fylde dagen ud, men det var måske lige en anelse meget i omvæltningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...