mandag den 1. december 2014

1 december: Nissen flytter ind

Jeg vil forsøge at opdatere bloggen en gang om dagen i denne måned. 
Det bliver måske ikke de største opdateringer, men en måde at give et indblik i, hvordan hverdagen er herhjemme, hvad vi sådan laver og hvad der sker på daglig basis.

I dag er nissen flyttet ind på Silas' værelse. Han fik et fint kort fra den, hvor der stod at det var dejligt at han havde hængt julesokken frem, han synes nemlig liiige det var begyndt at blive rigtigt koldt udenfor.
Det betød også, at nissen til gengæld giver chokolade og gaver hver dag frem til jul.
Det betyder også for mor og far, at Silas i 24 dage er lettere at vække om morgenen ;)
Det er nemlig spændende at se, hvorhenne på hans værelse nissen har gemt sig om morgenen, samt se hvad der er til ham i nissesokken.

Nissen har indgået et sammenarbejde med Ramasjang, og derfor er gaverne fra dette års julekalender fra den populære tv-kanal.
Ud over to små chokolader, var der derfor også et sæt med klodser man kunne samle, så man kunne sætte datoen på den dag det var, og mor her synes det var en super måde hvorpå Silas kunne lære om tal, dato, tid og måneder. Så den står nu ved siden af hans seng, og så må vi huske at skifte dato når vi vågner om morgenen.

 Den glade julenisse

 Stod i dag på Silas' hylde

Her med kort fra nissen, og dagens gave (er ikke noget 1-tal på klodserne, så vi måtte bruge den der stod HRSKÆG på) :/

Julesokken! (som jeg syede selv sidste år *stolt*)

I dag var en spændende dag, Silas skulle nemlig til sin 4 års undersøgelse.
Da jeg skulle afsted på cykel for at hente ham, viste det sig dog desværre at min slappe cykelkæde endnu engang var hoppet af cyklen da jeg trak den frem.
Denne gang hoppede min skønne skønne nabo dog til undsætning, og gav Silas og jeg en tur i hendes bil ned til lægen og tilbage igen.

Silas var meget dygtig inde ved lægen. Han blev vejet og målt til præcis 15kg og 102,5cm. Så han er en høj slank og perfekt dreng, sagde hun.
Hans syn blev også testet, og var super dygtig til at se hvad der var på tavlen, så på det punkt fejler han intet.

Da vi så kom til stikket, så havde Silas snakket om, at det ikke var så slemt. Men da vi kom til at det skulle ske brød han sammen, og ønskede ikke at blive stukket alligevel.
Så jeg måtte holde ham blidt fast, og uden han gjorde den store modstand og blot skreg af sine lungers fulde kraft, fik han sit stik.
Det var han ikke særligt glad for, og vi skulle tage det tilbage igen, mente han.

Dog var han faldet ned da vi var klar til at køre hjem, og har leget lystigt og med højt humør hele dagen.
Legoerne er stadig dem der bliver fundet frem og leget godt med. 
Farmand fik bygget nogle modeller som var lidt bedre end dem jeg fik lavet med ham. så manden synes jeg skulle tage nogle billeder, så folk kunne se hvordan det rigtigt skulle gøres :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...