mandag den 2. februar 2015

Mexican Pizza

To lækre tortillas med krydret oksekød i mellem, toppet med bla. ost, tomat og salsa. Så har du en Mexican pizza!
En stærk lille fætter som manden herhjemme var ganske tilfreds med.
Tager ca. 45 min at lave hvor 20 min er ovntid.


Mexican Pizza
4 pers.
Tid: 45 min (20 min ovntid)

Ingredienser:
- 500g hakket oksekød
- 1 hakket løg
- 3 finthakket hvidløsfed
- 1 tsk cayennepeber
- 1 spsk spidskommen
- 1 spsk paprika
- Salt
- Peber
- 8 tortillas
- 250ml salsa
- ½ ps revet cheddar
- ½ ps  revet gouda
- 2 hakkede forårsløg
- 3 tomater
- 6 syltede Jalapeño

Fremgangsmåde:
Brun det hakkede oksekød i en gryde med hvidløg og løg.
Tilsæt krydderierne.
Fordel oksekødsblandingen på tortillaerne.
Læg en tortilla ovenpå.
Sæt dem i ovnen i 10 min ved 200 grader.
Skær tomaterne i skiver, fjern det værste indmad, og hak kødet i grove stykker.
Tag dem ud af ovnen, og fordel salsa over, fordel herefter  ost, forårsløg, tomat og Jalapeño.
Ind i ovnen 10 min.
Serveres evt. med lidt creme fraiche.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...