tirsdag den 25. april 2017

Pizzatærte med tomat, oksekød og bacon

Er I en familie der elsker hjemmelavet pizza, så er dette noget for jer.
Dette er dog ikke en helt normal hjemmelavet pizza. 
Det er, som overskriften siger, en tærte, hvilket vil sige, at der er noget mere fyld end på en normal pizza.
Den indeholder bla. hakket oksekød, bacon, løg, alm-  og soltørrede tomater. 
Hele familien var vilde med den, så det er helt klar ikke sidste gang vi laver den.
Opskriften er fundet her.
Dog har jeg til rettet lidt i opskriften herunder.

Pizzatærte med tomat, oksekød og bacon
4 pers.
Tid: ca. 45 min

Ingredienser:
250 g hakket oksekød 
1 pk bacon
1 stort løg
3 tomater
50 g finthakkede soltørrede tomater
2 spsk koncentreret tomatpuré
3 spsk vand
1 tsk groft salt
1  pizzadej 
2 æg
½ dl mælk
200 g revet cheddar

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 200 grader.
Kom bacon på foldet sølvpapir og ind i den forvarmede ovn i ca 10 min, vend bacon og giv det ca 5 min mere til det er godt stegt.
Steg oksekød i en pande til det er gennemstegt. 
Skær det færdigstegte bacon i små stykker og bland det i kødet sammen med løg, de 3 slags tomat, vand og salt. 
Steg i yderligere ca. 2 min.
Rul pizzadejen ud på et meldrysset bord til en diameter på ca. 38 cm. 
Børst melet af og læg dejen på et stykke bagepapir. 
Fordel oksekødsfyldet på pizzabunden, så der er en ca. 3 cm bred kant uden fyld. 
Fold kanten lidt ind over fyldet - lav små folder, så dejen ligger fladt.
Pisk æg og mælk sammen og vend ost i. 
Træk bagepapiret med pizzatærten over på den varme bageplade, hæld ostefyldet på kødet i midten og bag pizzatærten i bunden af ovnen, for at undgå den bliver brændt, samt bunden bliver sprød.
Bages i ca 25 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...